Bekayi: Iraklı yetkililerle görüşmeler gerçekleştireceğiz

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, İran Dışişleri Bakanı'nın da katılımıyla Bağdat'ı ziyaret ettiklerini duyurdu. Bu üst düzey ziyaret, ülkeler arasındaki diplomatik ilişkilerin güçlendirilmesi amacıyla gerçekleşti. Detayların ilerleyen günlerde paylaşılması bekleniyor.

İran Dışişleri Bakanlığı Sözcüsü İsmail Bekayi, Dışişleri Bakanı ile birlikte Irak'ın başkenti Bağdat'ta çeşitli resmi ziyaretlerde bulundu. Bu ziyaret, İran ve Irak arasındaki diplomatik ilişkilerin güçlendirilmesi amacıyla önemli bir adım olarak değerlendiriliyor. Bekayi, gerçekleştirdiği temaslar sırasında, iki ülke arasındaki iş birliğinin artırılması gerektiğinin altını çizdi.

Yetkililerle Görüşmeler

Bekayi, Irak'ta yaptığı açıklamalarda, "Zaferin liderlerini selamladıktan sonra Cumhurbaşkanı, Başbakan ve Dışişleri Bakanı dahil olmak üzere Iraklı yetkililerle görüşmeler gerçekleştireceğiz." dedi. Bu görüşmelerin, iki ülke arasındaki ilişkilerin derinleştirilmesi adına kritik olduğunu belirtti. Özellikle siyasi ve ekonomik alanlarda iş birliğinin artırılması gerektiğine değinen Bekayi, bu tür temasların her iki ülkenin menfaatine olacağını vurguladı. Ayrıca, Irak ile ilişkilerin geliştirilmesi konusundaki kararlılıklarının devam ettiğini ifade etti.

İlişkilerin Önemi

Bekayi, İran ile Irak arasında tarihsel ve kültürel bağların mevcut olduğunu ve bu bağların güçlendirilmesi gerektiğini sözlerine ekledi. "Derin kültürel ve medeniyet bağlarımızın bulunduğu Irak ile ilişkilerin geliştirilmesi, Tahran'ın öncelikleri arasında yer almaya devam edecek." şeklinde konuşarak, iki ülke arasında iş birliği için çeşitli alanlara işaret etti. Özellikle güvenlik, ticaret ve enerji alanlarındaki iş birliğinin artırılması gerektiğini belirten Bekayi, bu tür temasların bölgedeki istikrar için önem taşıdığını ifade etti.

İLGİLİ HABERLER