Ons altın ve gram altındaki sert düşüş, “Altın daha da düşer mi?”, “Gümüşte toparlanma ne zaman başlar?” sorularını yeniden gündeme taşıdı.
Altın yatırımcısının yakından takip ettiği bu süreçte, Uludağ Üniversitesi Öğretim Üyesi Doç.
Dr.
Filiz Eryılmaz’dan dikkat çeken değerlendirmeler geldi.
Eryılmaz’a göre piyasada savaş, petrol ve güvenli liman beklentilerinden çok, Fed’in faiz patikasına ilişkin yeni fiyatlama belirleyici oldu.Altın neden düşüyor?
Fed etkisi piyasayı tersine çevirdiHabertürk canlı yayınında konuşan Filiz Eryılmaz, savaş döneminde görülen fiyatlamanın son günlerde tersine döndüğünü belirterek, petroldeki geri çekilmeye rağmen altının yükselmediğine dikkat çekti.
Eryılmaz, bu tabloyu “Çarşamba akşamı Fed piyasayı bozdu.
Amerika Merkez Bankası’nın projeksiyonları, faiz artırımı ihtimalini yeniden gündeme taşıdı.
Dolar güçlenince altın ve gümüş ciddi baskılandı” sözleriyle değerlendirdi.
Uzman isme göre altın zaten teknik olarak zayıflamıştı; şahin Fed algısı bu baskıyı daha da artırdı.Gözler 15.30’da: ABD enflasyon verisi altın fiyatlarını etkileyebilirEryılmaz, kısa vadede altın ve gümüşte yönün artık daha çok ABD’den gelecek verilerle şekilleneceğini söyledi. Özellikle saat 15.30’da açıklanacak PCE enflasyon verisinin kritik olduğunu vurgulayan Eryılmaz, beklentinin altında gelecek bir verinin altın tarafında toparlanmayı destekleyebileceğini ifade etti. “Fed Başkanı artık geleceğe ilişkin net yönlendirme vermiyor, verileri işaret ediyor.
Bu nedenle enflasyonun düştüğünü ve büyümenin yavaşladığını gösteren her veri, altın için yeniden toparlanma alanı açabilir” dedi.Gümüş neden daha sert düşüyor? ‘Şeytanın metali’ vurgusuGümüşteki geri çekilmeye de değinen Eryılmaz, bu metalin altına kıyasla daha oynak bir yapıya sahip olduğunu belirtti.
Sanayi metali özelliği nedeniyle büyüme beklentilerindeki zayıflamanın gümüşü daha fazla baskıladığını söyleyen Eryılmaz, “Gümüş likit olmayan bir piyasa.
Bu yüzden yükselişleri de düşüşleri de daha sert oluyor.
Altın-gümüş rasyosunun altın lehine açılması da gümüş üzerindeki baskıyı artırıyor” ifadelerini kullandı.Yıl sonu için kritik mesaj Piyasadaki sert satışlara rağmen yıl sonu için tamamen karamsar olmadığını belirten Filiz Eryılmaz, Fed’in bu yıl en fazla bir faiz artışı yapacağı ya da hiç artırmayacağı bir senaryoda ons altında yeniden yukarı yönlü potansiyel oluşabileceğini söyledi.
Eryılmaz, yıl sonu için ons altında 4.800-4.900 dolar bandını, Fed’in faiz artırmaması halinde ise 5.000 dolar seviyesini ihtimal dahilinde gördüğünü belirtti.
Gümüşte ise yıl sonu beklentisini 60-80 dolar bandı, merkez tahminini ise 75 dolar olarak açıkladı.