Bakanlık 'Yaz Sıcaklarında Klima Ayarı İçin Ideal Dereceyi Belirledi'

Yaz mevsiminin gelmesiyle birlikte, klimaların kullanılmaya başlanmasıyla enerji tasarrufu konusunda önemli bir öneri geldi. Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı, klima kullanımında ideal sıcaklık ayarını 24 derece olarak belirtiyor. Bu sıcaklık, hem konfor sağlıyor hem de enerji tasarrufuna katkıda bulunuyor.

Klima sıcaklığı Yaz geldi ve klimalar yanmaya başladı.

Peki, yazın klima kaç derecede çalıştırılmalı?.

Enerji ve Tabi Kaynaklar Bakanlığı öneri yaptı: 24 derece.   Enerji ve Tabii kaynaklar Bakanlığı ''Yaz sıcaklarında serinlerken enerjimizi de verimli kullanmak #24DereceİleMümkün.'' ''Klimalarınızı 24 dereceye sabitleyerek konforunuzdan ödün vermeden elektrik faturalarınızda tasarruf sağlayabilir ve karbon salımını azaltarak doğamızı koruyabilirsiniz.'' ''Unutmayın; cihaz bakımlarını düzenli yaptırmak ve serinletilen alanlarda kapı ve pencereleri kapalı tutmak gibi küçük adımlar enerji tasarrufunda büyük farklar yaratır.'' ''Sürdürülebilir bir gelecek ve enerjide tam bağımsız Türkiye hedefimiz için enerjimizi koruyalım.

Evde, iş yerinde ve hayatın her alanında alacağımız bu basit önlemlerle hem hane bütçemize hem de ülkemizin enerji verimliliğine katkı sunalım.'' tüketici - enerji ekonomisi

İLGİLİ HABERLER