Başkan Sayar'dan Mükelleflere Önemli Hatırlatma: e-Fatura ve e-İrsaliye Sürecine Dikkat!

Afyonkarahisar Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Odası'nın (ASMMMO) Başkanı Erdal Sayar, 1 Temmuz 2026 tarihi itibarıyla e-Fatura ve e-İrsaliye sistemine geçiş yapmaları zorunlu olan mükellefleri dikkatli olmaları konusunda bilgilendirdi. Sayar, yasal düzenlemelere uyum sağlanmasının önemini vurguladı.

e-Dönüşüm sürecinin her geçen yıl kapsamını genişlettiğini belirten Başkan Sayar, Hazine ve Maliye Bakanlığı Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanan tebliğler doğrultusunda birçok işletme için 1 Temmuz 2026 tarihinin kritik bir geçiş dönemi olduğunu ifade etti. Mükelleflerin cezai yaptırımlarla karşılaşmaması için belirlenen kriterlere dikkat edilmesi gerektiğini belirten Sayar, 2025 yılı brüt satış hasılatlarına göre yeni geçiş hadlerinin uygulamaya alındığını söyledi.

3 MİLYON TL CİRO VE ÜZERİ İŞLETMELER DİKKAT

Başkan Sayar, e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu bulunan mükellefleri şöyle sıraladı: 2025 yılı brüt satış hasılatı (cirosu) 3 milyon TL ve üzeri olan tüm mükellefler, Kendi internet sitesi veya aracı hizmet sağlayıcıları üzerinden e-ticaret yapanlar ile gayrimenkul ve motorlu taşıt alım-satım, inşa veya kiralama işiyle uğraşanlardan 2025 yılı cirosu 500 bin TL ve üzeri olanlar.

BAZI SEKTÖRLERDE CİRO ŞARTI ARANMAYACAK

Ciro büyüklüğüne bakılmaksızın e-Fatura sistemine dahil olması gereken işletmelerin de bulunduğunu belirten Sayar, bunları şu şekilde açıkladı: Kültür ve Turizm Bakanlığı ile belediyelerden yatırım veya işletme belgesi alan konaklama işletmeleri, EPDK lisanslı akaryakıt ve madeni yağ bayileri, Komisyoncu veya tüccar olarak sebze ve meyve ticareti yapanlar, İnternet reklamcılığı hizmet aracıları, Kargo ve lojistik işletmeleri.

E-İRSALİYE İÇİN SON TARİH 1 TEMMUZ

e-İrsaliye zorunluluğuna da dikkat çeken ASMMMO Başkanı Erdal Sayar, 2025 yılı brüt satış hasılatı 10 milyon TL ve üzeri olan mükelleflerin en geç 1 Temmuz 2026 tarihine kadar e-İrsaliye uygulamasına geçmeleri gerektiğini kaydetti. Sayar, “2026 yılında e-Fatura uygulamasına geçmesi gerektiği halde geçmeyen mükelleflere, Vergi Usul Kanunu kapsamında fatura başına 17 bin TL’den başlayan özel usulsüzlük cezaları uygulanır” dedi. Mükelleflerin mağduriyet yaşamamaları için süreci yakından takip etmeleri gerektiğini belirten Sayar, oda mensubu meslektaşlarının konuyla ilgili gerekli çalışmaları yürüttüğünü ifade ederek, işletmelerin en kısa sürede serbest muhasebeci mali müşavirleriyle iletişime geçmeleri çağrısında bulundu. >>>Haber Merkezi

İLGİLİ HABERLER