Karadeniz müziğinin unutulmaz sanatçısı, söz yazarı ve aktivisti Kazım Koyuncu, vefatının 21. yılında Rize'nin Fındıklı ilçesinde düzenlenen etkinliklerle anıldı.
Henüz 33 yaşındayken kanser nedeniyle yaşamını yitiren Kazım Koyuncu için gerçekleştirilen anma programı kapsamında, adını taşıyan Kazım Koyuncu Kültür ve Sanat Evi'nde önemli bir etkinliğe imza atıldı. Programda, sanatçının adını yaşatmayı amaçlayan Kazım Koyuncu Stüdyosunun kuruluş bildirisi kamuoyuyla paylaşıldı.

Anma etkinlikleri kapsamında Hayati Aykut Parkı'nda düzenlenen "Kazım'ı Anlamak" başlıklı söyleşide, Hopa Belediye Başkanı Utku Cihan, Doç. Dr. Oğuz Kurdoğlu, TMMOB geçmiş dönem yöneticisi Cemalettin Küçük ve Fındıklı Belediye Başkanı Ercüment Şahin Çervatoğlu konuşmacı olarak yer aldı. Katılımcılar, Kazım Koyuncu'nun sanat anlayışı, yaşamı, doğa mücadelesi ve Karadeniz'e bıraktığı kültürel miras üzerine değerlendirmelerde bulundu.
Günün devamında ise Fındıklı Belediyesi Kadın Korosu ile Erhan Engin, Oğuzhan Kılıç, Ali Baran, Yusuf Aydın ve Niyazi Koyuncu sahne alarak Kazım Koyuncu'nun sevilen eserlerini seslendirdi. Duygu dolu anların yaşandığı program, çok sayıda vatandaşın katılımıyla oynanan horonla sona erdi.

Fındıklı'da düzenlenen anma etkinlikleri, Kazım Koyuncu'nun yalnızca müziğiyle değil, doğaya, kültüre ve toplumsal değerlere verdiği önemle de hafızalardaki yerini koruduğunu bir kez daha gözler önüne serdi.