Sağlık Bakanlığı, Şehir Hastanelerine Binlerce Yeni Personel ve İşçi İstihdam Edecek

Şehir hastanelerine önemli bir istihdam dalgası bekleniyor. Sağlık Bakanı Memişoğlu, binlerce yeni personel ve işçi alımının yapılacağını duyurarak, sağlık sektöründe yaşam kalitesini artırmayı hedeflediklerini ifade etti. Bunun, hastanelerin hizmet potansiyelini güçlendireceği öngörülüyor.

Sağlık alanındaki randevu sorunlarının artık sona ereceği müjdelendi. Sağlık Bakanlığı, yeni şehir hastanelerinin açılması ile birlikte hem personel alımlarında hem de sağlık hizmetlerinde önemli gelişmeler kaydedileceğini duyurdu. 2026 yılı itibarıyla yapılması planlanan personel alımları ve şehir hastanelerinin eklenmesi, sağlık sistemine büyük katkılar sağlayacak.

Yeni Şehir Hastaneleri Açılıyor

Sağlık Bakanı Kemal Memişoğlu, katıldığı Başkent Kulisi programında 2023 yılı sonuna kadar 6 ila 7 yeni şehir hastanesinin açılacağını açıkladı. Bu hastaneler arasında Sancaktepe'de inşaatı devam eden büyük proje ve Trabzon'daki dev hastane de yer alıyor. Bakan Memişoğlu, yeni yatırımların ülkemizin sağlık sisteminin kapasitesini artıracağının altını çizerken, şu anda 48 binin üzerinde yoğun bakım yatak sayısıyla Avrupa ortalamasının üzerinde bir seviyeye ulaşıldığını belirtti. Böylece, sağlık hizmetlerinin daha erişilebilir hale gelmesi ve hastaların daha hızlı hizmet alması amaçlanıyor.

Dijitalleşme ve Uzaktan Sağlık Hizmetleri

Sağlık Bakanı, hizmet kalitesini ve verimliliği artırmak adına dijitalleşme süreçlerine önem verdiklerini ifade etti. Uzaktan sağlık hizmeti modelinin kısa vadede uygulamaya geçeceği müjdelendi. Bu uygulama, özellikle kırsal alanlardaki hastalar için büyük kolaylıklar sağlayacak. Böylelikle hastalar, sağlık sorunlarını evlerinden çıkmadan takip etme ve randevu alma imkanına sahip olacaklar. Bakan Memişoğlu'nun verdiği bilgilere göre, sağlık hizmetlerinde dijital dönüşüm ile birlikte süreçlerin daha hızlı ve etkili bir şekilde gerçekleşeceği gözlemleniyor.

Yeni Personel Alım Süreci

Memişoğlu, 2026 yılı içerisinde yeni personellerin alımına ilişkin önemli detaylar paylaştı. 2026 KPSS sınavlarının ardından yapılacak personel alımları için yeni mezunların başvuruda bulunabilecekleri ifade edildi. Özellikle temizlik, güvenlik ve çeşitli sağlık personeli kadroları için KPSS'siz sürekli işçi alımlarının da yapılacağı belirtildi. Alımların Kasım ve Aralık aylarında gerçekleşeceği kaydedildi. Bakan, bu süreçle ilgili bilgi almak isteyenlerin ise KAMU SON DAKİKA mobil uygulamasını indirmelerini tavsiye etti.

10 Bin Yeni Personel İstihdamı

Yeni açılacak şehir hastanelerine yönelik olarak Rize, Bursa, Sakarya, Şanlıurfa, Ordu, Trabzon ve Sancaktepe gibi birçok şehirde toplamda 10 binden fazla personel ve işçi istihdam edileceği bildirildi. Alım süreci, çeşitli pozisyonlar için diverse branşlardan personeli kapsayacak. Temizlik görevlisi, güvenlik görevlisi ve sağlık alanında görev alacak hemşireler için başvuru yapılabileceği belirtildi. İlgilenen vatandaşların alım süreçlerinden haberdar olmaları için gerekli duyuruların resmi kanallardan yapılacağı duyuruldu.

İLGİLİ HABERLER