Mansur Yavaş, AKP'ye Katılan Belediye Başkanlarını Değerlendirdi: "Yerel Yönetimlerin Geleceği için Önlem Almalıyız"

Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Mansur Yavaş, son günlerde AK Parti'ye katılan bazı belediye başkanları hakkında açıklamalarda bulundu. Yavaş, bu durumun yerel yönetimlerin bağımsızlığını tehdit ettiğini vurgulayarak, siyasi tercihlerin vatandaşların hizmet alımını olumsuz etkileyebileceğini dile getirdi. Ayrıca, belediyelerin halka hizmet etme amacının öncelikli olduğunu belirterek, partizanlık yerine şeffaf ve adil yönetim anlayışına ihtiyaç olduğunu ifade etti.

Ankara Büyükşehir Belediye (ABB) Başkanı Mansur Yavaş, Mamak metrosu şantiyesinde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi aldı ve incelemelerde bulundu. Burada yaptığı açıklamalarda CHP'den istifa ederek AKP’ye katılan belediye başkanlarına ilişkin konuşan Yavaş, "Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi zaten.

Onların kendi tercihi, kendi seçmenlerine hesabını verirler.

Bizim bu anlamda bir kaybımız yok" ifadelerini kullandı.  Yavaş, programına ABB Etüt ve Projeler Dairesi Başkanlığı Raylı Sistemler Şube Müdürlüğünü ziyaret ederek başladı.

Ziyarette Yavaş'a, Mamak Belediye Başkanı Veli Gündüz Şahin eşlik etti.

Burada yetkililer tarafından Yavaş ve Şahin'e projenin güncel durumuna ilişkin slayt üzerinden bilgi verildi.

Görüşmede, 5 istasyonun fiilen yapımına başlandığı ifade edildi.

OCAK 2029'DA TAMAMLANACAK Toplantıda proje takvimi de değerlendirildi. Çalışmaların 16 Temmuz 2025 tarihinde başladığı hatırlatıldı.

Projenin 14 Ocak 2029'da tamamlanmasının beklendiği kaydedildi.

Yavaş, bilgilendirmenin ardından ziyaret için ayarlanan bir belediye otobüsüne binerek basın mensupları ile şantiye alanına geçti. Yavaş, projenin bitim tarihiyle ilgili "Seçimden önceye çekeriz inşallah" ifadesini kullandı.

NATO Zirvesi'ne de değinen Yavaş, NATO'nun burada yapılmasının Ankara'nın tanıtımı açısından olumlu olduğunu söyledi.  Bazı belediye başkanlarının parti değiştirmesine ilişkin soru üzerine Yavaş, "Eğer bu seçmen başka bir partiden belediye başkanı seçmek isteseydi seçerdi zaten.

Onların kendi tercihi, kendi seçmenlerine hesabını verirler.

Bizim bu anlamda bir kaybımız yok" dedi. 3 belediye başkanı AKP'ye katıldı, Özarslan Erdoğan'ın elini öptü Dün AKP'ye geçmişti: Rasim Arı'nın ilk icraatı "geri vites" yapmak oldu

İLGİLİ HABERLER