Okullarda son ders zili 26 Haziran'da çalacak

Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı ilköğretim ve ortaöğretim okullarında öğrenim gören yaklaşık 18 milyon öğrenci, 26 Haziran Cuma günü karne heyecanı yaşayacak. Öğrenciler, karnelerini alarak yaz tatiline adım atacaklar. Bu önemli gün, öğrencilerin yıl boyunca gösterdikleri başarıların değerlendirileceği bir dönem sonunu işaret ediyor.

2025-2026 eğitim-öğretim yılı, okul öncesi, ilköğretim ve ortaöğretim kurumlarında 8 Eylül 2025 tarihinde başlamasıyla öğrenciler yeni bir eğitim dönemine adım atmış olacak. Bu yıl, eğitimde daha fazla yenilik ve etkinlik düşünülerek hareket edileceği belirtiliyor. Öğrencilere yönelik hazırlanan programlar ve tatil planları, eğitim sürecini daha verimli hale getirecek.

İlk Dönem ve Ara Tatillerin Belirlenmesi

Öğrencilerin eğitim maratonu içerisinde, birinci dönem ara tatili 10-14 Kasım 2025 tarihlerinde gerçekleştirilecek. İkinci dönemin başlangıcı ise 2 Şubat 2026 tarihi olarak planlandı ve bu dönem 26 Haziran Cuma günü sona erecek. Yaz dönemiyle birlikte öğrencilere, eğitim hayatının getirdiği sorumlulukların ve yorgunluğun ardından kısa bir nefes alma fırsatı sağlanacak.

Dönem Sonu Faaliyetleri ve Amaçları

Milli Eğitim Bakanlığı, 2025-2026 eğitim-öğretim yılının son haftasında öğrencilere yönelik çeşitli zihinsel, sosyal, duygusal, fiziksel ve ahlaki gelişim aktiviteleri düzenleyecek. "Dönem Sonu Kültür, Sanat ve Spor Faaliyetleri Haftası Planı" çerçevesinde bu aktiviteler, öğrencilerin çok yönlü gelişimine katkı sunmayı amaçlıyor. Bu özel haftada yapılacak etkinliklerin "erdem-değer-eylem" teması etrafında şekilleneceği ifade ediliyor. Böylelikle öğrenciler, eğlenceli bir atmosferde öğrenme deneyimi yaşamış olacaklar.

Uygulama Yöntemleri ve Velilere Yansımaları

Uygulama aşamasında velilere ek bir yük getirmeden, okulların olanakları dahilinde gerçekleştirilecek olan etkinlikler, öğrencilere yönelik cilalı bir öğrenme süreci sunmayı hedefliyor. Oyun yoluyla öğrenmenin teşvik edildiği bu faaliyetler, öğrencilere fayda sağlamak adına düşünülmüş. Böylece eğitim sürecinin daha eğlenceli ve etkili geçirilmesi amaçlanıyor ve velilerin de ekonomik anlamda zorlanmaması için gerekli önlemler alınmış durumda.

Öğretmenlerin Mesleki Gelişim Semineri

Öğretmenler için ayrıca 29-30 Haziran tarihlerinde çevrim içi olarak düzenlenecek olan "2026 Haziran Dönemi Mesleki Çalışma Semineri" bulunmaktadır. Bu seminerin içeriği "Bağımsızlık (Bağımlılık) ve Aile" ile "Dijital Çağ ve Aile" konularını kapsayacak şekilde hazırlanmış. Yönetici ve öğretmenler, 5 Temmuz Pazar günü saat 23.59'a kadar bu önemli seminerin tamamlanması gerekecek. Bu tür eğitimlerle öğretmenlerin mesleki yeterlilikleri artırılmakta ve eğitim sürecinin kalitesinin yükseltilmesi hedeflenmektedir.

İLGİLİ HABERLER