Algoritmaya müdahale edin: Tek bir işlemle MevzuRize'yi Google’da ‘tercih edilen kaynak’ olarak seçin, aramalarınızda MevzuRize öne çıksın.

Haber En Son Olay Haber
Rize
Parçalı bulutlu
weather
21°
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
Rize Haber Gündem KYK Yurdunda İşten Çıkarmalar: "52 Yaşında Kimse Beni İşe Almaz mı?"

KYK Yurdunda İşten Çıkarmalar: "52 Yaşında Kimse Beni İşe Almaz mı?"

KYK yurtlarında gerçekleştirilen işten çıkarma işlemleri, birçok çalışanı zor durumda bıraktı. 52 yaşındaki bir işçi, yeni iş bulma konusunda yaşadığı zorlukları dile getirerek, bu durumun kendisini nasıl etkilediğini dile getirdi. Çalışanlar, işten çıkarmaların yanı sıra istihdam politikalarına dair endişelerini de paylaştı.

Haberleri
Okunma Süresi: 3 dk

Afyon Gençlik ve Spor İl Müdürlüğü'ne bağlı Destine Hatun KYK Kız Öğrenci Yurdu’nda 10 yıldır çalışan 52 yaşındaki Naciye Kabak, işyerindeki ağır çalışma koşullarını şikayet etmesinin ardından işten çıkarıldı.

Astım hastası olması sebebiyle işyerine heyet raporunu sunması sonucu hiçbir gerekçe gösterilmeden 8 Haziran'da işten çıkarılan Kabak, 10 yılda birçok iş hastalığı geçirdiğini belirterek “30 kiloluk kimyasal temizlik ürünlerini ikişer olarak biz temizlik işçilerine taşıttırıyorlardı.

Haricinde, masa sandalye de" dedi.

Artık kendi ve iş arkadaşlarının maruz kaldığı ağır iş yüküne dayanamayarak Çalışma Bakanlığı’na Kurumu şikâyet ettiğini söyledi.

Naciye Kabak, işine devam ederken müdüründen teşekkür plaketi almıştı.  MUHTAÇ OLMAK İSTEMİYORUM Daha önce verem hastalığı geçirdiğini, çalıştığı 10 yıl boyunca çeşitli iş hastalıklarına yakalandığını anlatan Kabak, işten çıkarılmasına tepki göstererek “52 yaşındayım ben emekliliğime birkaç yıl kaldı. Şimdi bu yaşta neresi beni işe alır çalıştırır. 10 yılımı verdiğim kurum haksız yere beni işten attı.

Tazminat hakkım ise hala ödenmedi. İşimi geri istiyorum.

Bu yaşımdan sonra eşim de olsa kimsenin eline bakmak istemiyorum” diye konuştu.

Yaşadığı hastalıkların nedeninin ağır kimyasal ve ağır eşya taşımaktan dolayı olduğunu aktaran Kabak, konuşmasına şu şekilde devam etti: “Astım hastalığımdan dolayı doktor rapor verdi, masa-sandalye silme işi falan yapabilmeme izin verildi sadece.

Buna rağmen beni ağır işte çalıştırdılar ve sonunda iş akdimi feshettiler.

Hiçbir yere bildirmeden direkt çıkışım yapıldı.

Kimyasallara maruz kaldığımdan dolayı ciğerlerimde üç tane nodül oluştu.

Doktor üç ayda bir kontrol gerektiğini, büyüme olup olmadığını takip edeceğini söyledi. İşyerinde her şeyi baskıyla yaptırıyorlar.

Doktor ‘Sen bu işlerde çalışırsan ileride çok kötü şeylerle karşılaşırsın, oksijen tüpüne mahkûm kalırsın’ dedi.

Buna rağmen 30 kiloluk bidonları taşıttılar bana.” İşine geri dönmek istediğini söyleyen Kabak, son olarak şunları kaydetti: “Başka bir çalışma alanına vermeleri lazımdı, daha önce başkalarına yapmışlar ama bana yapmadılar.

Bunun nedeni de yapılan haksızlıkları dillendirmemdi.

Sonuna kadar gideceğim, mahkemeyse mahkeme.” NACİYE KABAK YALNIZ DEĞİL Otel ve Turizm İşçileri Sendikası (OTİS), yaşananlara ilişkin şunları söyledi: “Bu ağır ve gayriinsani çalışma koşulları yüzünden kurumdaki çalışanların tamamına yakınında bel fıtığı, boyun fıtığı, kas yırtılması ve tenisçi dirseği hastalıkları kronikleşmiştir.

Naciye Kabak da bu ağır çalışma şartlarında sağlığını kaybetmiş bir annedir.

Raporda açıkça "Ağır, tehlikeli ve kimyasal içeren ortamda çalıştırılamaz" denmektedir. İşyeri Hekimi bu belgeye “hafif işlerde çalışabilir” yazmıştır.

Buna rağmen GSB İl Müdürü, altına imza attığı o hukuksuz belgeyle işçiye aynen şunu demiştir: ‘Ya hastalığına rağmen aynı ağır işi yapmaya devam edersiniz ya da iş akdinizi feshederiz!’ Biz OTİS olarak açtığımız tüm disiplin cezası davalarını kazandığımız gibi, Naciye ablamızın hakkını da o mahkeme salonlarında, sokakta ve her kürsü de mücadele vererek sizden alacağız!

Kanun bilmez, yönetmelik bilmez, kul hakkı tanımaz yöneticilere karşı mücadelemiz, son ana kadar durmayacağız.

Naciye Kabak yalnız değildir."

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *

Algoritmaya müdahale edin: Tek bir işlemle MevzuRize'yi Google’da ‘tercih edilen kaynak’ olarak seçin, aramalarınızda MevzuRize öne çıksın.