Sümela Manastırı, Ziyaretçilerine Yeniden Merhaba Dedi!

Trabzon'da bulunan Sümela Manastırı, Kültür ve Turizm Bakanlığı'nın gerçekleştirdiği bakım ve güvenlik işlerinin ilk aşamasının sona ermesiyle birlikte yeniden ziyaretçilere kapılarını açtı. Restorasyon çalışmalarının ise belirlenen takvime uygun olarak sürdürüleceği duyuruldu.

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Trabzon'daki Sümela Manastırı'nın bakım ve güvenlik çalışmalarının ilk etabının tamamlanarak yeniden ziyaretçilerle buluşturulduğunu bildirdi.

Bakanlıktan yapılan açıklamaya göre bilimsel veriler, uzman görüşleri ve ilgili koruma kurullarının kararları doğrultusunda gerçekleştirilen çalışmalar kapsamında kaya yüzey temizliği, koruyucu uygulamalar ve çevre düzenlemeleri hayata geçirildi.

Manastırdaki kapsamlı restorasyon çalışmaları ise planlanan program doğrultusunda sürecek.Çalışmalar kapsamında manastırın iç ve dış avlularındaki erişimi güç yamaçlarda uzman dağcı ekipler tarafından kaya yüzey temizliği gerçekleştirildi.

Dış avluda 6 bin 350 metrekare, iç avluda ise 1225 metrekarelik alanda kaya yüzeyleri temizlenerek olası riskler bertaraf edildi. İç avluda ters tavan niteliğindeki bölümde meydana gelebilecek küçük kaya düşmelerine karşı 935 metrekarelik alanda ikinci kat ince tel uygulaması yapıldı.

Bu sayede ziyaretçi güvenliğine yönelik koruyucu önlemler güçlendirildi.Yürüyüş yollarıyla avlu zeminindeki kayrak taşlarında oluşan kırılma ve kopmalar onarıldı.

Manastır girişindeki gişe binasının çatı kiremitleri de yenilenerek yapı güvenliğinin ve estetik bütünlüğünün korunması sağlandı.Kültür ve Turizm Bakanı Ersoy, Sümela Manastırı'na ilişkin NSosyal hesabından yaptığı paylaşımda, ziyaretçi güvenliği ve kültürel mirasın korunması amacıyla yürüttükleri çalışmaların ilk etabını tamamladıklarını belirtti.

Ersoy, doğa ve tarihin iç içe geçtiği manastırda ziyaretçileri en güvenli şartlarda ağırlamaya ve kültürel mirası aynı hassasiyetle korumaya kararlılıkla devam edeceklerini de belirtti.

İLGİLİ HABERLER