Doğal besinlerin sağlığımız üzerindeki olumlu etkileri her geçen gün bilimsel çalışmalarla bir kez daha kanıtlanırken, asırlar öncesinden günümüze ışık tutan sünnet-i seniyye öğütleri de şifa dağıtmaya devam ediyor.
Hadis-i Şerif'te "Kuru üzüm yemeye devam edin.
Zira o safrayı açar, balgamı keser, sinirleri yatıştırır, yorgunluğu giderir, ahlakı güzelleştirir.
Nefsi hoş eder, kaygıyı uzaklaştırır" buyurularak tavsiye edilen kuru ve taze üzüm, adeta doğal bir eczane görevi görüyor.
Zengin B vitamini, kalsiyum ve potasyum içeriği sayesinde düzenli tüketildiğinde vücut direncini artırarak hastalıklara karşı kalkan oluşturan üzüm; böbrek, karaciğer ve akciğer sağlığını desteklemekten cilt güzelliğine kadar sayısız fayda sunuyor. İşte düzenli tüketildiğinde doktora ihtiyacı azaltan üzümün mucizevi etkileri ve tüketirken mutlaka dikkat edilmesi gereken hayati detaylar...
İdrarı çoğaltır, bağırsakları yumuşatır
Balgamı söker
Kolesterolü söker
Romatizmaya iyi gelir
Böbrek, karaciğer, akciğer hastalıklarına karşı kullanılır
Yeşil üzüm ishali durdurur
Sedef ve vitiligo hastalıklarına iyi gelir
Sabah yenen üzüm cilde güzellik ve parlaklık verir
Taze üzüm B vitamini, kalsiyum ve potasyum barındırır
Saç kepeklenmesine iyi gelir
Üzümün şifalarından faydalanmak için üzümün ilaçlanmamış, doğal üzüm olması gerekir.
ULUSLARARASI ARAŞTIRMALARDA KURU ÜZÜM
1.
Tip 2 Diyabet ve Kan Basıncı Üzerine Etkisi (Louisville İlaç Araştırmaları Merkezi)
The Physician and Sportsmedicine dergisinde yayımlanan 12 haftalık klinik çalışmada, Tip 2 diyabet hastası olan bireylere günde 3 kez birer avuç kuru üzüm verildi.
Araştırma sonucunda, kuru üzüm tüketen bireylerin öğün sonrası kan şekeri (glikoz) seviyelerinde %23, sistolik (büyük) kan basınçlarında (tansiyon) ise belirgin bir düşüş tespit edildi.
2.
Bağırsak ve Kolon Sağlığı Araştırması (Spiller ve Ekibi)
Kuru üzümün içeriğinde bulunan doğal lifler ile tartarik asit bileşimini inceleyen araştırmalar, günde yaklaşık 80-90 gram (yarım su bardağı) kuru üzüm tüketmenin sindirim sistemindeki geçiş süresini hızlandırdığını ortaya koydu.
Bu etkilerin yanı sıra kolon içindeki pH seviyesini düşürerek bağırsak florasını düzenlediği ve kolon kanseri risk faktörlerini azalttığı saptandı.
3.
Kötü Kolesterol (LDL) ve Kalp-Damar Sağlığı Çalışması
Kuru üzümdeki fenolik bileşikler ve antioksidanların incelendiği bir çalışmada, 4 hafta boyunca düzenli kuru üzüm tüketen kişilerin plazma antioksidan kapasitelerinin arttığı görüldü.
Bu artışın, damar sertliğine neden olan okside olmuş kötü kolesterolün (LDL) dolaşımdaki seviyesini düşürdüğü ve kalp-damar hastalıklarına karşı koruyucu bir kalkan oluşturduğu kanıtlandı.48 saat boyunca etkisi sürüyor: Sadece dişleri değil hafızayı da güçlendiriyor