Ülkede milyonlarca öğrenci karnelerini alırken mülakat mağduru ve özel sektör öğretmenlerinin mücadelesi sürüyor.
Eğitimciler, başlattıkları direnişin 13, açlık grevinin 12’nci gününü geride bırakırken Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, ilk defa öğretmenlere ilişkin açıklama yaptı.
Bakan Tekin, sayısız kez yaşadıkları sorunlara karşı görüşmeler yapan, dilekçeler sunan mülakat mağduru öğretmenlerin ve Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’nın Bakanlıkla görüşmediğini ileri sürdü.
Tekin, “Keşke açlık grevi yapmadan önce Bakanlığa gelip söyleselerdi.
Bu işler önce Bakanlığa söylenir, bize gelen herhangi bir şikâyet yok” dedi. Öğretmenler ise Tekin açıklamalarına tepki gösterdi. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası’ndan yapılan açıklamada, “Sayın Yusuf Tekin, bizim bakanlığa ilettiğimiz şikâyet dilekçelerini ve her hafta eğitim kurumları ile ilgili karakolda, adliyede verdiğimiz ifade dosyalarını Ankara'ya taşımak için tır yetmez” dedi.
DİLEKÇELER ARKAMIZDA Öğretmenler dün aynı zamanda açlık grevini sürdürükleri Ankara İl Temsilciliği önünden Milli Eğitim Bakanlığı önüne yürüdü. Öğretmenler yürüyüş boyunca, Bakan Tekin’in “olmadığını savunduğu” dilekçeleri taşıdı.
Bakanlık önünde konuşan Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Genel Başkanı Eren Edebali, “Kaç defa gittik, kaç defa görüşmek istedik?
Sayın Tekin’le de görüştük, Sayın Şanlıoğlu’yla da görüştük.
Personel Genel Müdürü ile görüştük, Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürü ile görüştük.
Bunların hiçbirini inkâr edemezler” dedi. ‘BASININ ÖNÜNDE GÖRÜŞELİM’ Milli Eğitim Bakanlığı önünde bir araya gelen Eğitim İş üyeleri, Bakan Tekin'in açlık grevindeki öğretmenlere ilişkin "Açlık grevine girmeden önce bakanlığa gelselerdi" sözlerine tepki gösterdi.
Eğitim İş Genel Başkanı Kadem Özbay, "Bakanlıkla iki kere görüştük.
Defalarca yazılarımız var. Özel sektör öğretmenlerinin defalarca görüşme talep ettiklerini, bakanla da görüştüklerini biliyorum.
Nerede istiyorsa, 'Edirne'deyim' desin biz Edirne'ye gideceğiz.
Neredeyse eğer buysa sorun basının önünde görüşelim.
Kimin doğruları söylediğini görelim" ifadesini kullandı. Özel Sektör Öğretmenleri Sendikası Örgütlenme Sekreteri Hüseyin Aksoy, Bakan Tekin'in 3 yıl önce yapılan görüşmede kendilerine “Ben sendika bilmem, ben öğretmenin derdini bilirim” sözlerini hatırlattı.
Darbedilerek gözaltına alındıklarını vurgulayan Aksoy, “Yüz binlerce öğretmenin geçim derden, ailesinden ve geleceğinden söz ediyoruz.
Arkadaşlarımız yazılı sınavda gerekli puanı aldılar.
Mülakatta sorulara doğru cevap verdiler.
Komisyon üyeleri tebrik ederek uğurladı.
Bugün 1611 öğretmen, iki yıldır büyük bir mağduriyet yaşıyor” ifadelerini kullandı.
MESELE SİYASİ İRADE Açıklamada söz alan Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak, “Ankara'da günlerdir emniyet, valilik ve ilgili kurumlar teyakkuz halindeyken, açlık grevi ve öğretmen eylemleri ülke gündemindeyken ‘Bana iletilen bir şikâyet yok’ denilmesi kabul edilemez.
Bu yaşananlar hiç yaşanmamalıydı ancak bu öğretmenler fazlasıyla bedel ödedi.
Yetkililerin görevi; taban maaşı meselesini, mülakat mağduru öğretmenlerin atanma sorununu ve atanmayan öğretmenlerin yaşadığı mağduriyetleri vakit kaybetmeden çözmektir.
Burada mesele kaynak değil, siyasi iradedir” dedi.
CHP Milletvekili Suat Özçağdaş sorunun tamamen hükümetin ve Bakanlığın eğitim politikalarından kaynaklandığını belirtti ve okul güvenliğiyle ilgili daha önce verdikleri önergelerin reddedildiğini hatırlattı. Özçağdaş, “Bu ülkenin bir numaralı ulusal güvenlik tehdidi Tekin'in kendisidir. Çözülebilecek sorunları çözmemek yapılabilecek en büyük kötülüktür” diye konuştu.